T'interessa

enllaços

Destacat

L'alberg Serra Mariola ha celebrat una jornada de portes obertes per a donar-lo a conéixer i promocionar l'ús dels albergs juvenils

El director general de l'IVAJ, Vicente Ripoll, destaca la importància que la població conega totes les possibilitats que oferixen els albergs Al costat de l'Ajuntament de Muro de Alcoy i el Centre...

Participació de Carnet Jove-IVAJ en la 11a de Trobada de Teatre Jove

L'IVAJ i Projecte Inestable organitzen, entre el 15 d'abril i el 3 de maig, la 11a Trobada de Teatre Jove. En esta edició es concreta en un total de 37 representacions, l'assistència de 57 centres...

Novetats

Ves enrere L'IVAJ participa en un projecte amb 11 països per a informar la joventut sobre les eleccions europees

L'IVAJ participa en un projecte amb 11 països per a informar la joventut sobre les eleccions europees

  • Ripoll: "La joventut és una part essencial de la nostra societat i tenen una gran capacitat transformadora"
  • L'objectiu de la iniciativa és divulgar els comicis entre les persones que voten per primera vegada i augmentar la participació informada

L'Institut Valencià de la Joventut (IVAJ) participarà en el consorci internacional per al projecte 'EU-inFORM Young voters', finançat pel Parlament Europeu i coordinat per l'Agència Europea d'Informació i Assessorament Juvenil (ERYICA).

L'objectiu d'esta iniciativa és augmentar la participació informada de la joventut amb dret a vot en les pròximes eleccions europees, posant l'accent principalment entre les persones joves que exerceixen el dret al sufragi per primera vegada.

El director general de l'IVAJ, Vicente Ripoll, ha destacat la importància de promoure la participació entre les persones joves als qui també els afecten les decisions que s'adopten a la UE. "La joventut és una part essencial de la nostra societat i té una gran capacitat transformadora", ha asseverat.

Ripoll ha ressaltat la importància d'involucrar a les persones joves "no sols en decisions concretes", com poden ser unes eleccions, sinó també mitjançant la creació d'"espais i mecanismes perquè puguen expressar-se sobre aquells temes que els preocupen", perquè és la manera d'aconseguir "una ciutadania més compromesa".

Els objectius que planteja esta iniciativa són: informar la joventut sobre la Unió Europea; la importància de les eleccions al Parlament Europeu; transmetre les preocupacions; inquietuds i opinions de la joventut als òrgans decisoris i responsables polítics i lluitar contra la desinformació entorn de les eleccions europees i la UE.

Com a resultat d'este projecte, sorgeix la campanya 'Walk the Talk', és a dir, 'Fets, no paraules', la meta de les quals és fomentar i augmentar la participació de joves votants en les pròximes eleccions europees, sobretot entre els qui voten per primera vegada.

Per a aconseguir estos objectius es desenvoluparan diferents accions i recursos dirigits a tres grups principals: joves votants potencials, joves activistes i professionals de l'àmbit de la joventut i de l'educació.

Així mateix, es crearà un centre web multilingüe amb informació sobre el funcionament de la UE, el dret al vot, les regles i procediments o la comparació de programes polítics per àrees, inclosa la de joventut.

Formen també part d'este grup FIJWB (Bèlgica); ZICM (Croàcia); HARNO (Estònia), Koordinaatti (Finlàndia); Eurodesk Italy (Itàlia); Aġenzija Żgħażagħ (Malta); IPDJ (Portugal); FNT (Romania) i MISSS (Eslovènia), entre altres.

Twitter