Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda
Pla de formació de l'IVAJ 2024
Dirigit al personal tècnic de la Xarxa Jove i als equips de formació de les escoles d'animació juvenil, té una doble finalitat, d'una banda, a través de les diferents accions formatives programades en els itineraris formatius es pretén treballar les competències professionals necessàries per a un exercici àgil, eficaç i flexible de la pràctica professional, afavorint l'adaptació permanent a les necessitats de l'adolescència i joventut i a les noves exigències socials i professionals en l'àmbit de la joventut.
D'altra banda, es pretén incentivar a les persones que s'incorporen per primera vegada a la prestació de serveis en matèria de joventut, a rebre una formació inicial dins de l'àmbit de l'educació no formal, l'oci educatiu, per a portar avant les polítiques integrals de joventut, a nivell municipal.
OBJECTIUS DEL PLA
MÒDULS FORMATIUS:
1. Formació bàsica de la Xarxa Jove 1. Metodologia 2. Informació juvenil
2. Formació especialitzada a) Bloc I. Formació tècnica per al treball amb joves b) Bloc II: L'oci educatiu com a agent transformador c) Bloc III: Formació sectorial aplicada al treball amb joves
3. Píndoles formatives. és un format d'aprenentatge de curta duració amb la finalitat d'adquirir coneixements de manera ràpida i eficaç sobre una matèria concreta.
Mòdul Formatiu |
Dates | Duración | Bloc Modalitat |
---|---|---|---|
Pf_03.01 T'has adonat que la qüestió ambiental importa, veritat? Ara has de conéixer EL CEACV Fitxa informativa Inscripció |
21/11/2024 (de 9:30 h a 10:30 h) |
1h | Píndoles informatives Telepresencial |
FE_02.02.01 La Soledat No Desitjada en la població juvenil Fitxa informativa Inscripció tancada |
29/11 i 17/12 de 2024 i |
10h | Formació especialitzada Bloc II Telepresencial |
Pf_03.02 Acompanyament emocional: Què podem fer des dels espais juvenils? Fitxa informativa Inscripció tancada |
03/12/24 (de 9:30 h a 10:30 h) |
1h | Píndoles informatives Telepresencial |
Pf_03.03 No et calfes el cap mentres es calfa el planeta, Actua Fitxa informativa Inscripció tancada |
10/12/24 (de 9:30 h a 10:30 h) |
1h | Píndoles informatives Telepresencial |
FB_01.01.01 Yintro. Introducció a la Informació Juvenil Fitxa informativa Inscripció (eformacion) |
Del 10 de gener al 5 de febrer de 2025 |
30h | FB de la Xarxa Jove (Informació juvenil) En línia |
FE_02.02.02 Autocura i gestió emocional de les persones professionals de joventut Fitxa informativa Inscripció (fins el 10/01/25) |
14, 16, 21, 28 i 30 de gener de 2025 (de 9:00 h a 11:00 h) |
10h | Formació especialitzada Bloc II Telepresencial |
FE_02.02.03 Oci inclusiu amb joves immigrants i refugiats Fitxa informativa Inscripció (fins el 24/01/25) |
29/01, 04/02, 11/02, 18/02 i 25/02 de 2025 (de 9:30 h a 11:30 h) |
10h | Formación especializada Bloque II Telepresencial |
FB_01.02.01 Fem continguts dinàmics per a joves en Xarxes Socials |
03/02, 05/02, 06/02, |
10h | FB de la Xarxa Jove (Metodologia) Telepresencial |
FB_01.01.02 Desying. Disseny de Servicis d'Informació Juvenil | Del 2 al 28 de febrer de 2025 | 28h | FB de la Xarxa Jove (Informació juvenil) En línia |
Pf_03.03 Guia per a reduir i reutilitzar els residus de les nostres activitats |
25/03/25 |
1h | Píndoles informatives Telepresencial |
FE_02.01.01 L'oci educatiu promotor d'activisme social | 06/03, 13/03, 27/03, 3/04 i 10/04 de 2025 (de 9:30 h a 11:30 h) |
10h | Formació especialitzada Bloc I Telepresencial |
Pf_03.04 El nostre campament té petjada de carboni i ara què fem? | 08/04 de 2025 | 1h | Píndoles informatives Telepresencial |
FB_01.01.01 Digital Yintro. Digitalització de la informació juvenil | Del 5 al 30 de maig de 2025 | 25h | FB de la Xarxa Jove (Informació juvenil) Telepresencial |
FB_01.02.02 Els programes de corresponsals juvenils: millora de la intervenció socioeducativa | Sense determinar | FB de la Xarxa Jove (Metodologia) Telepresencial |
|
FB_01.02.03 Educar per competències, educar en valors, avaluació, planificació del treball de dinamització, elaboració de projectes |
FB de la Xarxa Jove (Metodologia) Telepresencial |
||
FB_01.02.04 Pla Jove. Disseny, implementació i avaluació de les polítiques de joventut | FB de la Xarxa Jove (Metodologia) Telepresencial |
||
FB_01.02.05 Educació en la participació, vinculació de joves a projectes d'oci educatiu, anàlisi de la realitat | FB de la Xarxa Jove (Metodologia) Telepresencial |
||
FB_01.02.06 Metodologia del treball amb grups d'oci educatiu, presa de decisions, treball en equip | FB de la Xarxa Jove (Metodologia) Telepresencial |
||
FE_02.01.02 Acompanyament d'adolescents que es qüestionen la seua orientació sexual i identitat de gènere. | Formació especialitzada Bloc I Telepresencial |
||
FE_02.01.03 Hi ha igualtat de gènere en les activitats de temps lliure? | Formació especialitzada Bloc I Telepresencial |
||
FE_02.01.04 Com crear entorns segurs en les entitats juvenils | Formació especialitzada Bloc I Telepresencial |
||
FE_02.02.04 La salut mental en l'adolescència | Formació especialitzada Bloc II Telepresencial |
||
FE_02.02.05 La joventut valenciana cooperant: Cap a una cultura de la solidaritat | Formació especialitzada Bloc II Telepresencial |
DESTINATARIS/TÀRIES DEL PROGRAMA:
MODALITAT DE LA FORMACIÓ:
En línia
El contingut està publicat en la plataforma de formació i l'alumnat fa les tasques pertinents per a aconseguir l'APTE.
Telepresencial
En streaming, en els quals professorat i alumnat estan en els seus diferents llocs de treball i es connecten per videoconferència.
Presencials
Es realitzaran de manera presencial en diferents espais habilitats
INSCRIPCIÓ:
Serà telemàtica a través del procediment establit en cada mòdul formatiu.
CERTIFICACIÓ:
En finalitzar cada activitat formativa, se certificarà a les persones que hagen superat el seu contingut (en el cas de formació presencial) o que hagen emplenat el formulari d'assistència (en els cursos en línia), sempre que hagen contestat a l'enquesta d'avaluació que s'enviarà després de la formació.
Cadascun dels cursos de formació que conté este pla se certificarà individualment.