Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda
Els sol·licituds presentades fins al 24 de febrer de 2025, inclusivament, s'ordenaren correlativament per orde d'entrada, en tres llistes: Una amb els sol·licituds presentades d'entitats indicades...
Puja ja gratis al transport públic! Si tens entre 14 i 30 anys i tens el Carnet Jove, també pots tindre l'Abonament Temporal Jove gratuït per a viatjar, fins el 30 de juny de 2025, amb TRAM...
Ves enrere L'IVAJ participa en un projecte amb 11 països per a informar la joventut sobre les eleccions europees
L'IVAJ participa en un projecte amb 11 països per a informar la joventut sobre les eleccions europees
L'Institut Valencià de la Joventut (IVAJ) participarà en el consorci internacional per al projecte 'EU-inFORM Young voters', finançat pel Parlament Europeu i coordinat per l'Agència Europea d'Informació i Assessorament Juvenil (ERYICA).
L'objectiu d'esta iniciativa és augmentar la participació informada de la joventut amb dret a vot en les pròximes eleccions europees, posant l'accent principalment entre les persones joves que exerceixen el dret al sufragi per primera vegada.
El director general de l'IVAJ, Vicente Ripoll, ha destacat la importància de promoure la participació entre les persones joves als qui també els afecten les decisions que s'adopten a la UE. "La joventut és una part essencial de la nostra societat i té una gran capacitat transformadora", ha asseverat.
Ripoll ha ressaltat la importància d'involucrar a les persones joves "no sols en decisions concretes", com poden ser unes eleccions, sinó també mitjançant la creació d'"espais i mecanismes perquè puguen expressar-se sobre aquells temes que els preocupen", perquè és la manera d'aconseguir "una ciutadania més compromesa".
Els objectius que planteja esta iniciativa són: informar la joventut sobre la Unió Europea; la importància de les eleccions al Parlament Europeu; transmetre les preocupacions; inquietuds i opinions de la joventut als òrgans decisoris i responsables polítics i lluitar contra la desinformació entorn de les eleccions europees i la UE.
Com a resultat d'este projecte, sorgeix la campanya 'Walk the Talk', és a dir, 'Fets, no paraules', la meta de les quals és fomentar i augmentar la participació de joves votants en les pròximes eleccions europees, sobretot entre els qui voten per primera vegada.
Per a aconseguir estos objectius es desenvoluparan diferents accions i recursos dirigits a tres grups principals: joves votants potencials, joves activistes i professionals de l'àmbit de la joventut i de l'educació.
Així mateix, es crearà un centre web multilingüe amb informació sobre el funcionament de la UE, el dret al vot, les regles i procediments o la comparació de programes polítics per àrees, inclosa la de joventut.
Formen també part d'este grup FIJWB (Bèlgica); ZICM (Croàcia); HARNO (Estònia), Koordinaatti (Finlàndia); Eurodesk Italy (Itàlia); Aġenzija Żgħażagħ (Malta); IPDJ (Portugal); FNT (Romania) i MISSS (Eslovènia), entre altres.