Vicepresidència Primera i Conselleria de Servicis Socials, Igualtat i Vivenda
Igualtat i diversitat
Centre Dona (Atención 24 horas llamando al 900 580 888)
ATENPRO: Servei Telefònic d'Atenció i Protecció a les víctimes de la violència de génere ( 900 22 22 92)
Recorda que en cas d'emergència pots telefonar al 112 o al 016
LGTBIQ+ designa de manera col·lectiva a lesbianes, gais, bisexuals, transexuals, transgènere, bisexuals, intersexuals i queers. La suma (+) inclou a les persones que no están representades en les lletres, com poden ser les persones asexuals o pansexuals.
Orienta, servei de la Generalitat Valenciana que assessora i fa costat a persones pertanyents al col·lectiu LGTBI
CLGS, Col·lectiu LGTB de la Safor
Galesh, associació de families homoparentals
Chrysallis, associació de families de menors trans
El terme diversitat funcional pretén evitar la diferència pejorativa de paraules com a discapacitat o minusvalidesa.
Plena Inclusió, moviment associatiu que lluita a Espanya pels drets de les persones amb diversitat funcional intel·lectual o del desenvolupament i les seues families.
FESORD - Comissió de juventut JOVESORD
+info - Vicepresidència i Conselleria d'Igualtat i Polítiques Inclusives
Denominat també com a zíngar, romaní o rom, es tracta d'una comunitat o ètnia procedent de l'Índia que ha conservat una cultura pròpia i trets físics comuns en molts casos.
Estratègia Valenciana per a la Igualtat i la Inclusió del Poble Gitano 2018-2023
''Tota persona te dret a la llibertad de pensament, de consciència i de religió''
-Art. 18 de la Declaració Universal dels Drets Humans
Fundació Pluralisme i Convivència
Observatori del pluralisme religiós a Espanya
Renda Valenciana d'Inclusió - prestació econòmica i professional dirigida a les persones en risc d'exclusió de la Comunitat Valenciana.
Persones migrants Xarxa PANGEA
Com contactar: tlf. gratuït 900 404 403. Correu electrònic: Alacant: atlas.alc@gva.es; Castelló de la Plana: atlas.cas@gva.es; València: atlas.vlc@gva.es
Horari d'atenció (dies laborables): De dilluns a divendres, de 09h a 14h; Dimarts i dimecres, de 15h a 19h.
Entitats gestores:
Ves enrere ERYICA li ha concedit a l'IVAJ el Segell de Qualitat de la Informació Juvenil
ERYICA li ha concedit a l'IVAJ el Segell de Qualitat de la Informació Juvenil
L’Institut Valencià de la Joventut (IVAJ) ha obtingut el Segell Europeu de Qualitat de la Informació Juvenil, concedit per l’Agència Europea d’Informació i Assessorament per a la Joventut (ERYICA), que reconeix aquells organismes i institucions que es caracteritzen per oferir una informació “veraç i imparcial” en aquest àmbit.
Així ho ha explicat el director general de l’IVAJ, Jesús Martí, que ha destacat la importància que l’IVAJ compte amb aquest reconeixement a la qualitat de la seua informació “en plena era de la postveritat, quan la propaganda moderna i les teories conspiratives s’alimenten de desinformació, populisme, notícies falses, discursos d’odi i fets alternatius”.
Actualment, la Xarxa Valenciana d’Informació Juvenil compta amb aproximadament 250 centres d’informació que depenen d’ajuntaments i associacions, i una xarxa de 1.614 corresponsals juvenils que són joves que, voluntàriament, col·laboren amb els serveis d’Informació Juvenil d’un municipi detectant les necessitats i la informació demanada i acostant aquesta informació entre les parts.
Aquest segell està dissenyat i implementat per als joves i amb els joves, i vinculat a un conjunt de criteris, mecanismes i eines d’avaluació de la qualitat, que garanteixen que aquelles entitats públiques o organismes que el tenen acreditat estan oferint una informació fiable, que no requereix una confirmació posterior per part de qui la reba.
Aquest reconeixement no només declara la qualitat de la informació de l’IVAJ, sinó que permet que s’atorgue el segell a les entitats de la Xarxa Valenciana d’Informació Juvenil, sempre que hagen subscrit la Carta Valenciana d’Informació Juvenil.
La importància d’una informació fiable
“Identificar aquelles informacions que poden ser de confiança, completes i imparcials pot ser un autèntic desafiament, i per això són primordials aquells mecanismes que serveixen per a ajudar la ciutadania, i especialment la joventut, a reconéixer aquelles fonts que són fiables i ser crítics amb la ingent quantitat d’informació que els arriba”, ha afirmat.
En aquest sentit, ha emmarcat la importància que des d’Europa s’haja reconegut “la gran aposta” que des de l’IVAJ s’ha fet “per la qualitat de la informació juvenil, perquè siga independent, accessible, inclusiva, basada en les necessitats de la població a la qual es dirigeix, empoderadora, participativa, ètica, professional i proactiva”.
L’objectiu que se segueix des de l’IVAJ, ha especificat, és oferir a les persones joves aquella informació que els ajude en la presa de decisions a les quals s’enfronten en les seues vides, així com el fet que els facilite “l’autonomia, la capacitat de pensar críticament i la seua participació activa en la societat”.
Segell de qualitat
En aquest context, ERYICA decideix la creació d’un segell de qualitat, l’abril de 2018, com una de les propostes que ix de la Carta Europea d’Informació Juvenil i el Pla estratègic d’ERYICA per a 2018-2023, tots dos amb un important focus en la sobrecàrrega d’informació a la qual s’enfronten els joves.
Per això, sorgeix la necessitat de crear un segell de qualitat com a símbol visible que reconeix la qualitat de la informació i la fiabilitat de la font que la proporciona, i garanteix que siga objectiva i imparcial.
El segell està vinculat a un conjunt de criteris, mecanismes i eines d’avaluació de la qualitat. Una vegada que una organització rep l’etiqueta, pot etiquetar els diversos productes i serveis d’informació juvenil que brinda.